Punto di incontro di emergenza

Punto di incontro di emergenza Canton Berna
08. mar 2023
I comuni di Epsach, Bühl e Walperswil, sotto la guida del comune di Walperswil, hanno reso operativo il concetto di "Punti di incontro di emergenza del Cantone BE" a partire dal 01.10.2022. I punti di incontro di emergenza (NTP) consentono lo scambio di informazioni tra le autorità e la popolazione in caso di catastrofi o emergenze, nonché in caso di interruzione dei mezzi di comunicazione a livello nazionale.

In caso di disastri ed emergenze, è importante che la popolazione sia in grado di ottenere informazioni complete in tempo utile e di richiedere assistenza se necessario. I punti di incontro di emergenza consentono lo scambio di informazioni tra le autorità e la popolazione anche in condizioni difficili. In questi luoghi, la popolazione ha anche la possibilità di effettuare chiamate di emergenza quando non è possibile comunicare in altro modo. I punti di incontro di emergenza servono anche come luoghi in cui possono essere consegnate le forniture di soccorso.

Ogni punto di incontro di emergenza è contrassegnato da un logo arancione-blu in caso di incidente. Gli NTP sono situati in una posizione centrale del comune, in modo da poter essere raggiunti dalla maggior parte della popolazione entro 15-30 minuti.

Se si verifica un evento straordinario, l'operatività di questi punti di incontro di emergenza viene ripresa e comunicata tramite annunci radiofonici, televisivi, Alertswiss o con altoparlanti.

Per i comuni di Epsach, Bühl e Walperswil, il punto di raccolta di emergenza più vicino è il seguente:
Scuola di Walperswil (MZH)
Schulweg 1
3272 Walperswil
Notfall
Chiudere
Notfall

Change Colors

Use the color pickers to customize the color scheme. Click Apply to update, or Reset to restore defaults.

Export Colors

            
The exported colors can be copied and shared. Click 'Copy to clipboard' to copy the colors.

Import Colors

Paste the color values into the text area and click 'Import colors' to apply the new color scheme.

Color Scheme Editor Help

The Color Scheme Editor allows you to change and customize the colors used in the application. This help text will guide you through all the features available in the editor.

Change Colors

The Change Colors section lets you modify the colors used in the application. There are different color groups available, each containing multiple shades numbered from 50 (lightest) to 900 (darkest).

Example: To change a color, locate the corresponding color input field (e.g., color-primary-500) and choose a new color. The color value will be updated accordingly.

Apply Colors

After making your color adjustments, click the "Apply" button to save your changes and apply the new color scheme to the application.

Reset Colors

If you want to revert the colors to their initial state, click the "Reset" button. This will discard any unsaved changes and restore the original color scheme.

Import Colors

If you have a color configuration that you would like to use, click the "Import" button. This will open a new overlay where you can paste the color configuration, and then click the "Import colors" button to apply it to the application.

Example: A valid color configuration would look like:

--color-primary-50: #f0f9ff;
--color-primary-100: #e0f2fe;
--color-primary-200: #bae6fd;
...
    

Export Colors

If you want to save the current color scheme to use in another application or share it with someone else, click the "Export" button. This will open a new overlay with the color configuration that you can copy to your clipboard by clicking the "Copy to clipboard" button.

Drag Dialog

The editor dialog is draggable, so feel free to move it around as needed.